Sprawozdanie z realizacji zadań styczeń/luty 2024
- Szczegóły
- Kategoria: Laboratoria Przyszłości
- Opublikowano: środa, 06 marzec 2024 19:29
- Super User
- Odsłony: 1267
W okresie tym uczniowie wykorzystali:
- Klocki LEGO SPIKE ESSENTIAL
- Klocki LEGO SPIKE PRIME
- Klocki LEGO BRICQ MOTION
- Platformę Tinkercad
- aparat fotograficzny
- zestaw Forbot (elektronika)
Linki do zdjęć:
Klasy 4
Kolejny fajny projekt firmy Robocamp - tym razem konik w ruchu. Prosty w budowie i programowaniu, ale dostarczył dużo radości młodym.
Na jednych z zajęć wykorzystano również klocki LEGO BRICQ MOTION. Tutaj każda z grup mogła wybrać sobie projekt, którym chciała się zająć. Począwszy od łatwiejszej huśtawki, aż do dość trudnej równi pochyłej. Przy okazji tych modeli uczniowie zapoznali się z elementami mechaniki.
Kolejny projekt nawiązujący do wykorzystania silników burtowych to super sprzątacz. Główny problem to jak zaprogramować robota, by podążał po określonym torze.
Główny bohater projektu
W lutym klasy czwarte poznały po raz pierwszy zastosowanie żyroskopu. Powszechnie ten element występuje w smartfonach do orientacji urządzenia w przestrzeni. Natomiast tutaj wykorzystując ciekawy model Robocamp pod nazwą goryl uczniowie odpowiednio przechylając kostkę (hub) sterowali ruchem właśnie tego zwierzątka.
W czasietym klasa 5 zajmowała się przede wszystkim tzw robotem bazowym, jego wykorzystaniem w różnych sytuacjach Na zajęciach tych poruszono znany problem programistyczny zwany follow the line, czyli wędrówka tego pojazdu wzdłuż czarnej linii. Wykorzystując gotowe plansze uczniowie nauczyli się jak zatrzymać robota na czarnej linii oraz jak spowodować, by poruszał się po tej linii.
Przy okazji młodzież zapoznała się z elementami optyki, a dokładniej różnicy w odbiciu się światła od materiału o różnej barwie.
Robot bazowy
Follow the line
Na zajęciach z robotyki uczniowie wykorzystując platformę Tinkercad projektowali pojazdy własnego pomysłu.
Lekcje fizyki w klasie ósmej
Wykorzystując zestaw do elektroniki uczniowie mieli możliwość zapoznać się z płytką stykową, jej budową i rozległymi możliwościami zastosowania jej do montażu różnych obwodów elektronicznych. Składając określone obwody na płytce poznali prawo Ohma, prawo Kirchhoffa. Przeprowadzili szereg prostych pomiarów natężenia prądu, napięcia elektrycznego czy oporu. Bez większych problemów montowali szeregowe i równoległe połączenia.