Sprawozdanie z realizacji zadań listopad/grudzień 2023
- Szczegóły
- Kategoria: Laboratoria Przyszłości
- Opublikowano: piątek, 29 grudzień 2023 19:26
- Super User
- Odsłony: 1367
W zajęciach w kolejnych dwóch miesiącach wykorzystano:
- Klocki LEGO SPIKE ESSENTIAL
- Klocki LEGO SPIKE PRIME
- drukarkę 3D - Makerbot Sketch
- platformę Tinkercad
- aparat fotograficzny
Linki do wszystkich zdjęć:
Filmik z zajęć
W czwartych klasach uczniowie korzystając z gotowych projektów aplikacji SPIKE LEGO zbudowali:
Robot do hokeja
Projekt ten wymagał, by odpowiednio zaprogramować silnik. Gra staje się ciekawsza, jeśli do zabawy wkradnie się trochę losu - i tu właśnie uczniowie poznają, w jaki sposób można wykorzystać zmienne w programowaniu. Daje to podstawę do namacalnego dowodu na to, jak wykorzystać wiedzę w praktyce.
Taksówka
W projekcie tym uczniowie ponownie spotykają się z silnikami burtowymi i sposobem ich programowania. Uczą się w jak zaplanowany sposób pokonać trasę pojazdu.
Helikopter
Projekt oparty o jeden silnik, więc generalnie prosty w konstrukcji i zaprogramowaniu. Przy okazji uczniowie w prosty sposób dowiadują się dlaczego helikoptery w ogóle latają i jaką rolę spełnia dodatkowe śmigło na stateczniku.
Selektor książek
Przy okazji tego projektu wypłynął problem w podjęciem decyzji. Jak czasami trudno jest nam na coś się zdecydować. I tu pojawia się nasz selektor książek. W sposób losowy wskazuje na jeden z czterech wyborów. Uczniowie wykorzystują tutaj tylko wyświetlacz. Właśnie ten element pomaga nam w sposób losowy dokonać wyboru.
Przygotowanie do druku 3D
Na zajęciach z robotyki uczniowie zostali wtajemniczeni w to jak zbudowana jest drukarka 3D (Sketch firmy Makerbot) i w jaki sposób drukuje. Większość spróbowała wymienić filament w drukarce.
Kolejnym etapem było poznanie działania platformy Tinkercad. Umożliwia ona w prosty sposób, a więc dostępny dla uczniów, zwłaszcza młodszych, tworzenie modeli 3D. W oparciu o projekt breloczka uczniowie poznali takie czynności jak wstawianie brył, wyrównywanie, scalanie, tworzenie otworów. Breloczki te były następnie drukowane. Poniżej kilka prac
Poza tym uczniowie znając już podstawowe triki w modelowaniu 3D projektowali łódkę.
W klasie V w czasie omówiono dwa zagadnienia programistyczne, tj dekompozycja problemu, pseudokod oraz na czym polega debugowanie programu. Pojęcia te znalazły wyjaśnienia w oparciu o dwa roboty pobrane z SPIKE LEGO. Były to kontroler jakości oraz wózek dostawczy.
Poza tym uczniowie zbudowali sejf.