Sprawozdanie z realizacji zadań - listopad 2022

Podobnie jak w ubiegłym miesiącu zajęcia odbyły się 11 razy, z czego najwięcej przypadło na starsze klasy 7 - 8. W tym miesiącu również skoncentrowaliśmy się na wykorzystaniu klocków LEGO Spike.

Klasy czwarte i piąte nadal poznawały techniki wykorzystania wyświetlacza, czy też silników w bardzo prostych zastosowaniach. Uczniowie ci wykonali dwa projekty. Były to klasyczna karuzela oraz podwodna misja. Oba ze scenariuszy producenta. Wystarczyło również czasu na to, by uczestnicy zmodyfikowali zarówno robota-karuzelę i łódź podwodną jak i skrypty na własne potrzeby.

W klasach starszych dominowały tematy inżynieryjne. Uczniowie zbudowali dwa roboty. Jeden to plac manewrowy Spike, a drugi to wózek widłowy, oba pomysłu Robocamp. W przypadku pierwszego projektu z młodzieżą omówiliśmy zasadnicze elementy podnoszące bezpieczeństwo jazdy, w które wyposażony jest współczesny samochód, chociażby czujniki parkowania, kamera cofania itp.

Plaac manewrowy to robot wyposażony w zderzak (czujnik nacisku), którego zadaniem było przemieszczanie się po prostej (wykorzystanie silników burtowych). W zetknięciu z przeszkodą miał odpowiednio zareagować. Jednym z zachowań mogło być wycofanie się i skręt omijający przeszkodę

 Dzięki robotowi wózka widłowego uczniowie poznali jego budowę i zasadę działania (wykorzystanie przekładni pasowej i liniowej). Robot ten potrafi przemieszczać się na odległość oraz podnosić i opuszczać niewielkie "palety". Ponadto był również czas, by do projektu wprowadzić również własne rozwiązania.

 

 

Poza tym uczniowie rozpoczęli projekt pojazdu inżynieryjnego, którego zadaniem było pokonywanie niezbyt dużych "przepaści" na zasadzie budowania wojskowych mostów przenośnych.

Pozostałe zdjęcia można obejrzeć w naszej szkolnej galerii i na kanale Youtube

-